georgie-armenie.reismee.nl

Kazbegi –Tbilisi- Zugdidi (177 km en 335 km)

Een spannende dag! Gaat ons strakke reisplan lukken? Nana heeft om 6:45 uur een heerlijk ontbijt voor ons klaarstaan. Wij staan bepakt en bezakt om 7:30 uur beneden en kunnen het beste plekje kiezen gelijk achter de chauffeur. Het allerbeste, naast de chauffeur, is voor eigen volk. Ik heb een prachtig uitzicht op deze 3 uur durende rit door de bergen. Op het drukke station Didube hebben we een half uur om onze luxe touringcar met airco te vinden die ons voor 20 Gel naar Zugdidi zal brengen. Achteraf gezien pakken we het niet handig aan. We vermoedden dat het buiten het station is want op de plek waar we uitgezet zijn kunnen geen grote touringcars komen. We blijven bij elkaar en lopen de trappen op naar boven. Maar geen bussen te zien. Dus weer naar beneden. Daar nodigen ze ons uit voor hetzelfde geld de marshrutka te nemen. We laten ons verleiden om niet verder met bepakking op te gaan zoeken. Daar hebben we een klein beetje spijt van want we zitten weer krap en met natuurlijke airco. Even later zien we onze luxe touringcar rijden. Terwijl we eigenlijk van plan waren met de trein te gaan maar die reed niet eind van de middag. We weten het goed te praten door vaak tegen elkaar te zeggen dat we zo de lokale economie steunen, niet voor de grote ‘supermarkt’ gaan maar voor de ‘kleine kruidenier’. Wat zijn we weer goed bezig.

In Zugdidi hebben we ook weer een prettige slaapplek met een balkon en een airco! Dat is hier wel fijn want het is warm in de stad. De huisbaas heeft een taxi voor ons geregeld naar Mestia mét airco. We delen hem met nog twee gasten.

Maddeleen

wat ontzettend leuk weer die verhalen over wat jullie meemaken! het is zo leuk om het allemaal achter elkaar te lezen! Ik had nog nooit van de plek waar jullie heen zijn gegaan gehoord, maar het klinkt erg leuk. Leuk om dat te doen zo kan iedereen meegenieten, dank je wel!!
Tot de volgende dag, ciao, Maddeleen

MvR

tsonge dames wat een avonturen! ziet er ook mooi uit zeg, en de begroting en de planning ook nog in de pas :-) leuk om te lezen, veel plezier
Groet, Marius