georgie-armenie.reismee.nl

Mestia

Dit is Cora haar dag! Zij is alleen op pad geweest om te gaan paragliden. Samen met een ervaren ‘glider’ de berg aflopen en zweven op de wind. Een half uur heeft ze in de lucht gehangen. Helaas zijn we daar geen getuige van geweest. Ondertussen hebben Annemieke en ik een rustdag gehouden. Klein stukje de berg op lopen om toch nog wat in conditie te blijven en heerlijk aan een stroompje zitten en lezen. Daarna op lunch tijd naar het dorp gelopen om een kop koffie te drinken (ik niet hoor) en bij de bakker een broodje te kopen. Toch is het ook Annemieke haar dag. Twee keer aandacht van hele leuke mannen. Met name de tweede probeerde op een heel leuke manier haar te veroveren. Het minder leuke was dat hij dacht dat ik haar moeder was…

Een geweldig boek aan het lezen. De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry. Een man die een brief gaat posten maar hem niet in de dichtstbijzijnde brievenbus doet, een brievenbus verder loopt en nog weer een brievenbus verder en besluit hem te gaan brengen. Wat een ware pelgrimstocht gaat worden. Een aanrader.

Vanmorgen kreeg ik een zeer boze pensionhoudster op mijn dak. Ik was mijn was aan het doen in een keukentje in een ander gebouwtje. Dat mocht blijkbaar niet en ze sommeerde mij weg te gaan. Ik dacht: ‘Deze toon bevalt met niet, ik doe of ik gek ben, en ga door.’ Even later kwam haar dochter. Die pakte het handiger aan en vroeg rustig of ik in de douche mijn was wilde doen of buiten bij de kraan. En ze liet mij de kraan zien. Ik voelde toen weer zo duidelijk dat het zo’n verschil is hoe je dingen aanpakt en tegen elkaar zegt wil je genegen zijn mee te werken.

Morgen vertrekken we naar Ushgulli (een dorp twee uur verder in de bergen) en ontdekken weer (ook vorig jaar hebben we dat gehad) dat we inlopen op ons programma zonder dat we dat bewust waren. We hadden eigenlijk een dag later in Ushgulli aangekomen. Hopelijk heeft ons geboekte appartement wel plek voor ons.

We horen dat het in Nederland regent, hier ook met onweer. Het is trouwens heerlijk weer maar ook erg groen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!