georgie-armenie.reismee.nl

Mestia - Ushguli

Weer een schitterende rit door de bergen. Het eerste stuk, ongeveer 1/3 van de afstand, is goede net aangelegde weg. De andere 2/3 is off-road. We schommelen erop los maar wel door een schitterend berggebied. We leggen in ruim 2 uur, 47 kilometer af. Met af en toe een stijl ravijn of een koe die rustig midden op de weg blijft liggen.

De chauffeur brengt ons veilig in Ushguli. Het is alsof we in een middeleeuws dorpje terecht zijn gekomen. Wat we ook al in Mestia zagen, hier nog meer. Allemaal dezelfde vierkante torens, wel 20. Ooit was het nodig om je daarin te verschuilen voor de vijand. Ushguli is het hoogst permanent bewoonbaar dorp in Europa. We hebben zicht op een geweldige gletsjer die nog van Georgië is. Daarachter is Rusland.

We hebben een zeer mooi en prettig pension. Nog niet lang geleden gebouwd. Een familie runt het. In de winter is het ook een ski gebied. Je merkt dat het toerisme aan het aantrekken is. We geven onze lijven wat rust door een klein stukje te wandelen door het dorpje/gehuchtje en lekker te hangen tegen een berg in de zon. ’s Avonds gaan we vroeg naar bed.

Tessa

Heerlijk om zo mee te reizen...
Het prachtige landschap en de aardige en minder aardige mensen...
De onverwachte avonturen.
Heel fijne weken nog!!
Hoe is het met je enkel en heb je geen pijn overgehouden aan de vallende matras?
Liefs, Tessa.