georgie-armenie.reismee.nl

Armenië - Georgië

Zonder lunch kunnen we niet vertrekken. Om 15:00 uur is de chauffeur er weer met de bus. Iedereen, behalve de kinderen gaan mee. Ze gaan ons bij de grens van Armenië en Georgië afzetten, zo'n 1,5 uur rijden. Op een andere plek dan we binnengekomen zijn. Het landschap waar we door rijden is weer verrassend anders. Meer heuvelachtig waardoor je verder weg kan kijken. Het lijkt wel wat op Toscane in Italië. Bij grens is het personeel aan de Armeense kant vriendelijker dan aan de Georgische kant. Ze helpen ons nog een taxi te regelen die ons naar Tbilisi gaat brengen wat nog één uur rijden is. Bij de douane aan de Georgische kant was het in de rij staan omdat er net twee groepen voor waren.

We hebben een heel leuke en goede tijd bij Anna en Maik en de kinderen en tolk Nina gehad. Ze hebben er echt alles aan gedaan om ons wat van het land te laten zien en ons te verwennen. Bijzonder om op deze manier iets van een land te leren kennen. Maar we zijn ook weer blij dat we met zijn drieën zijn.

De taxichauffeur was een zeer eigenwijs mannetje. We schatten hem al zeker op 70 jaar. Zijn auto is niet in een heel goede staat. Blijkbaar rijdt hij op gas en als we een heuvel opgaan moet hij regelmatig op benzine overschakelen omdat we anders niet boven komen. Hij blijkt de weg in Tbilisi niet te weten. En dat moderne apparaat van ons waar je op een kaart kan zien waar we naar toe moeten daar weet hij ook geen raad mee. Ook na een paar keer vragen aan collega taxichauffeurs komt hij er niet uit. Dan heeft hij een deal. Hij hevelt ons over op een andere taxi, wij betalen hem het bedrag minder wat we de andere chauffeur moeten maken. Dat doen we maar want het gaat hem echt niet lukken. Dat was een goede deal. De chauffeur belt even met het appartement en hij rijdt er zo goed als in één keer naar toe.

We hebben een heel prettig appartementje waar veel zorg aan besteed is. Dat het aan een drukke weg is, is het enige minpunt. We willen hier het weekeind wel terugkomen. Want de prijs is ook heel laag. Helaas, dat lukt niet, volgeboekt.