georgie-armenie.reismee.nl

Bordzjomi

We gaan verkassen. Hopelijk hebben we een goede boeking gedaan. Met een lokale marshrutka rijden we eerst naar het dorp om wat inkopen te doen voor onze luierdag. Cora en Annemieke vinden een klein winkeltje waar ze echte koffie zetten. Je ziet trouwens ook kleine winkeltjes waar ze verschillende soorten koffiebonen malen. Maar meestal kan je alleen oploskoffie kopen.

Ook nu is er weer een aardige meneer die denkt te begrijpen van google maps waar we naar toe willen en wijst ons een marshrutka. Dankzij google maps (offline) weten we waar we uit moeten stappen en begint er een heftige klim naar boven. Maar het is het waard. Een geweldig guesthouse tegen het bos aan met een heerlijke tuin en stoelen waar we kunnen zitten om te lezen, relaxen en onze was kunnen doen en uitgebreid douchen. En natuurlijk het blog bijwerken.

Ik ben de penningmeester en zet ook alle uitgaven nog weer eens op een rijtje. Aan de hand van een serieuze begroting kunnen we de stand van zaken bijhouden. We doen het goed! Op het eten houden we het meeste over (en we doen onszelf niet tekort), de overnachtingen een klein beetje op het vervoer moeten we bijleggen. Maar dat komt door de dure rit van Ushguli naar Kutaisi.

Morgen, vrijdag, vertrekken we naar Vardzia. Een grottenklooster. En zaterdag richting de Armeense grens waar iemand ons hopelijk op staat te wachten.